Kancelaria Prawna adwokat doktor hanna walczak w bytomiu

W trosce o bezpieczeństwo danych osobowych i wypełnienie obowiązków wynikających z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (tzw. RODO) oraz przepisów krajowych, niniejszym przedstawiamy politykę prywatności strony internetowej www.hannawalczak.pl, prowadzonej przez:

Kancelaria Adwokacka adw. dr Hanna Walczak
ul. Sienna 7/2
41-902 Bytom
NIP: 6251696462
REGON: 273746073
Telefon: 512 748 520
E-mail: biuro@hannawalczak.pl, adwdokat.hannawalczak@wp.pl, adwokatbytom@gmail.com, m.machowski@hannawalczak.pl, t.machowski@hannawalczak.pl, k.gluzniewicz@hannawalczak.pl, d.kedzierska@hannawalczak.pl

1. Administrator Danych Osobowych

Administratorem danych osobowych jest adw. dr Hanna Walczak, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Kancelaria Adwokacka adw. dr Hanna Walczak, z siedzibą w Bytomiu, przy ul. Siennej 7/2. Kontakt w sprawach związanych z ochroną danych: biuro@hannawalczak.pl

2. Zakres przetwarzanych danych

W ramach korzystania z naszej strony internetowej możemy przetwarzać następujące dane osobowe:

  • dane przekazywane w ramach rejestracji na porady prawne online (np. dane do wystawienia faktury, szczegóły sprawy).
  • imię i nazwisko,
  • adres e-mail,
  • numer telefonu,
  • dane zawarte w wiadomościach przesyłanych przez formularz kontaktowy lub e-mail,
  • adres IP i dane dotyczące urządzenia i przeglądarki,
  • informacje zawarte w plikach cookies (patrz pkt 7 poniżej),

3. Cele i podstawy prawne przetwarzania danych

Dane osobowe są przetwarzane w następujących celach:

Cel przetwarzaniaPodstawa prawnaOpis
Udzielanie odpowiedzi na zapytania przesyłane przez formularz kontaktowy lub e-mailart. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes)Kontakt z użytkownikiem
Świadczenie usług porad prawnych onlineart. 6 ust. 1 lit. b RODO (niezbędność do wykonania umowy)Rejestracja, identyfikacja, obsługa klienta
Wystawianie dokumentów księgowychart. 6 ust. 1 lit. c RODO (obowiązek prawny)Przepisy podatkowe i rachunkowe
Archiwizacja korespondencjiart. 6 ust. 1 lit. f RODODowodowy charakter kontaktu
Analiza ruchu na stronie, poprawa jej funkcjonowaniaart. 6 ust. 1 lit. f RODOZbieranie danych statystycznych
Dochodzenie roszczeń lub obrona przed nimiart. 6 ust. 1 lit. f RODOOchrona prawna kancelarii

4. Odbiorcy danych

Dane osobowe mogą być przekazywane następującym podmiotom:

podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa (np. sądom, organom administracji publicznej, organom ścigania – tylko w przypadku prawnego obowiązku).

  • dostawcom usług informatycznych i hostingowych (np. obsługa strony WordPress, serwery),
  • podmiotom obsługującym płatności online (w przypadku płatnych porad),
  • podmiotom świadczącym usługi księgowe i podatkowe,
  • kancelariom prawnym lub adwokatom współpracującym z administratorem (jeśli niezbędne do realizacji porady prawnej i za zgodą klienta),

5. Okres przechowywania danych

Dane osobowe będą przechowywane:

przez maksymalnie 12 miesięcy – w przypadku danych analitycznych i cookies (jeśli nie usunięte wcześniej przez użytkownika).

  • do czasu wycofania zgody – w przypadku przetwarzania na jej podstawie,
  • przez okres niezbędny do wykonania umowy – w przypadku świadczenia usług online,
  • przez czas wymagany przepisami prawa – np. ustawa o rachunkowości (5 lat),
  • do momentu przedawnienia ewentualnych roszczeń (zwykle 3-6 lat),

6. Prawa osoby, której dane dotyczą

Każdej osobie, której dane dotyczą, przysługuje:

  • prawo dostępu do danych,
  • prawo do sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (prawo do bycia zapomnianym),
  • prawo do ograniczenia przetwarzania,
  • prawo do przenoszenia danych,
  • prawo sprzeciwu wobec przetwarzania,
  • prawo do cofnięcia zgody (jeśli przetwarzanie odbywa się na jej podstawie),

7. Pliki cookies

Strona wykorzystuje pliki cookies w celu:

  • zapewnienia prawidłowego działania strony,
  • analizy statystyk odwiedzin (np. Google Analytics),
  • obsługi formularzy kontaktowych i usług porad online,
  • dostosowania treści do preferencji użytkownika.

Użytkownik może samodzielnie zarządzać plikami cookies w ustawieniach swojej przeglądarki. Wyłączenie cookies może jednak ograniczyć niektóre funkcje strony.

8. Porady prawne online

W ramach świadczenia porad prawnych online za pośrednictwem formularza kontaktowego, e-maila lub innego środka komunikacji elektronicznej:

  • wszelka korespondencja jest traktowana jako poufna i objęta tajemnicą adwokacką.
  • dane przetwarzane są w celu przygotowania opinii prawnej lub porady, realizacji umowy oraz kontaktu z klientem,
  • użytkownik jest zobowiązany do podania danych niezbędnych do weryfikacji tożsamości oraz wystawienia rachunku (jeśli dotyczy),

9. Zabezpieczenie danych

Administrator dokłada wszelkich starań, by dane były przetwarzane w sposób bezpieczny i zgodny z aktualnymi wymogami technicznymi. Wdrożono środki techniczne i organizacyjne mające na celu ochronę danych przed ich utratą, dostępem osób nieupoważnionych czy bezprawnym ujawnieniem.


10. Zmiany w Polityce Prywatności

Administrator zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszej Polityki Prywatności. Aktualna wersja będzie publikowana na stronie internetowej www.hannawalczak.pl. Zachęcamy do regularnego zapoznawania się z jej treścią.


W razie jakichkolwiek pytań dotyczących przetwarzania danych osobowych, prosimy o kontakt pod adresem e-mail: biuro@hannawalczak.pl